Facebook to serwis społecznościowy w którym wiele firm posiada swoją firmową wizytówkę na podstronach zwanych fanpage’ami. Wiele osób zadaje sobie jednak pytanie – w jaki sposób odnieść sukces na portalu społecznościowym? Zwłaszcza dzisiaj, gdzie rynek znalazł się w sytuacji kryzysowej i firmy mają znacznie ograniczony dostęp do klientów, a zauważalny jest zwiększony ruch na portalach społecznościowych (pomoc w takich sytuacjach świadczą specjalistyczne firmy jak https://kryzysowy.marketing).

Jest kilka ważnych rad na które koniecznie należy zwrócić uwagę jeśli chcemy, aby fanpage sprawiał wrażenie profesjonalnego. Można też z powodzeniem powierzyć prowadzenie fanpage profesjonalistom, którzy doskonale wiedzą o tych i innych aspektach związanych z prowadzeniem popularnych stron firmowych na Facebooku.

Dostosuj wypowiedzi do wieku odbiorców

Należy zacząć od tego, że w zależności od wieku osób, które przeglądają fanpage, należy dostosować ton swoich wypowiedzi. Jeśli będą to osoby w podeszłym wieku to zabawny i luźny ton nie do końca się sprawdzi. Zdecydowanie lepiej trafi do takich osób styl wypowiedzi oficjalny i profesjonalny.

Zachowaj zimną krew

Zawsze należy być cierpliwym i kulturalnie odpowiadać na pytania, które pojawiają się w komentarzach, czy to na komunikatorze. Może ta rada brzmi banalnie, ale w rzeczywistości dość łatwo jest wyprowadzić kogoś z równowagi, jeśli nieustannie zadaje te same pytania lub porusza ten sam problem. Jest wiele różnych sytuacji w których właściwe podejście do klienta będzie procentować w przyszłości. Szczególnie na serwisie społecznościowym wszystko to co dzieje się na fanpage’u jest publicznie widoczne dla każdego. Każdy drobny błąd, każde potknięcie lub niekulturalne zachowanie firmy będzie widoczne dla każdej osoby odwiedzającej taką stronę. Nie można do tego dopuścić.

Kilka rad pomocnych przy prowadzeniu firmowego fanpage’a

Reaguj na wypowiedzi w komentarzach

Zwykłe podziękowanie za komentarz, w tym za wyrażenie opinii będzie procentować w przyszłości. Nawet jeśli komentarz użytkownika nie wnosi wiele do dyskusji to sam fakt tego, że firma na niego zareagowała stanowi duże wyróżnienie dla takiej osoby. Jest to szczególnie wartościowe w przypadku dużych stron firmowych na Facebooku, gdzie zwyczajnie pojawia się tak duża liczba komentarzy, że nie sposób za nie wszystkie podziękować.

Zamieszczaj nowe posty regularnie

Warto o sobie przypominać i warto robić to regularnym trybem. Zbyt częste posty na firmowym fanpage’u mogą nie być dobrze widziane i mogą być postrzegane jako spam. Poza tym mało kto będzie na nie reagował, a tym bardziej czytał. Nie ma idealnej recepty na to jak często zamieszczać posty, ale należy robić to regularnie, według podobnego trybu. Jeśli nie możemy w danym momencie wysłać czegoś ciekawego na fanpage’a to zawsze jest możliwość zaplanowania wysłania o określonej godzinie.