W czasach, w których tak trudno jest przebić się przez konkurencję, wiele osób prowadzących własną działalność gospodarczą, zastanawia się nad różnymi sposobami reklamowania swojej oferty. Z pomocą śpieszą agencje reklamowe, agencje pozycjonowania itp. Nierzadko muszą zmierzyć się z koniecznością dokonania wyboru. Jednym z nich jest kampania AdWords oraz SEO. Na co się zdecydować?

Weź pod uwagę to, że…

Reklama w wyszukiwarce internetowej nie ma wpływu na lepszą pozycję organiczną. Czyli strona widoczna jest tylko przez określony czas. SEO to coś zupełnie innego, to przede wszystkim optymalizacja strony pod kątem wyszukiwarki. Działania zaplanowane w tym zakresie mają wpływ na lepszą pozycję strony. Wystarczy tylko posłużyć się wybranymi słowami kluczowymi. Zmiany, jakie trzeba w tym zakresie wprowadzić, dotyczą zarówno treści, jak i kodu. Ponadto należy wiedzieć, że reklama w wyszukiwarce, a także SEO stanowią część SEM – marketingu w wyszukiwarce.

Na którą z tych usług się zdecydować?

Pewnie większość z nas zdaje sobie sprawę z tego, że działania SEO wymagają czasu. Tu nic nie dzieje się z dnia na dzień. Prowadzą jednak do satysfakcjonujących efektów, jeżeli oczywiście czynności są wykonane poprawnie. Reklama płatna, tak jak w tym przypadku AdWords przynosi praktycznie natychmiastowe rezultaty. Działa po prostu na zasadzie wykupienia konkretnego miejsca w Google. W tym przypadku praktycznie z góry wiadomo, w którym miejscu ta reklama się pojawi.

Duże firmy jak wiadomo, zazwyczaj mają więcej wolnych środków, które mogą przeznaczyć na działania z zakresu SEO. Mniejszym zaś jest zdecydowanie trudniej. Tak więc lepszym rozwiązaniem jest AdWords. Zapewnia szybkie efekty, błyskawicznie przyciąga uwagę potencjalnych klientów.

Warto też mieć na uwadze to, że system AdWords podpowiada, jakie słowa kluczowe są tymi odpowiednimi, jakie najlepiej konwertują. Dzięki temu będzie można tym właśnie sposobem wpłynąć na strategię SEO, poprawiając zamieszczoną na stronie treść z uwzględnieniem tych słów.

Decyzja zawsze należy do Ciebie!

Skuteczne pozycjonowanie stron przyniesie efekty w późniejszym czasie, kampania AdWords natychmiast. Pierwsze będą utrzymywać się przez dłuższy czas, drugie tylko przez „chwilę”. Chyba że kogoś stać na to, aby wykupić tę reklamę na cały rok. Tak naprawdę jednak decyzja należy do każdego z osobna. Wybór powinien zależeć od indywidualnych oczekiwań i możliwości. Nic nie stoi na przeszkodzie, aby skorzystać z jednego i drugiego rozwiązania jednocześnie. Jeżeli na przykład tanie pozycjonowanie nie przyniesie efektów, będzie można podjąć kolejny krok i wypróbować wspomnianą kampanię. Najważniejsze jest to, aby cokolwiek w tym kierunku robić. Dziś konkurencja jest duża, a tylko dobra reklama i widoczność w sieci może przyczynić się do wzrostu zysków i liczby klientów. Warto więc prowadząc swój biznes poważnie przemyśleć te dwie jakże korzystne na swój sposób opcje. Wiele osób zdążyło już się o tym przekonać. Teraz kolej na Ciebie!

AdWords czy SEO – na co się zdecydować?