Apelujemy o ostrożność podczas transakcji internetowych. Oszuści wykorzystują czas przedświąteczny i naszą chęć pomocy bliskim. Niestety bogacą się na naszej łatwowierności.

Sprawdzajmy wiarygodność osób, które podszywa się za znajomego i pros o wsparcie finansowe zanim podamy BLIK lub zrobimy przelew. Bądźmy o krok przed oszustami – sprawdzajmy informacje, które wpływają do nas za pomocą komunikatorów, nie dajmy się również oszukać podczas sprzedaży i kupna w internecie.

Przypominamy jak zachować ostrożność w przypadku transakcji internetowych:

  • Nie podawaj danych do bankowości elektronicznej: haseł, loginów, numeru karty;

  • Czytaj każdą wiadomość z kodem autoryzacyjnym, którą dostajesz z banku;

  • W przypadku uzyskania telefonicznej informacji, z której wynika że twoje pieniądze w banku są zagrożone, jak najszybciej się rozłącz i udaj osobiście do banku by to sprawdzić lub sam wykonaj połączenie do banku;

  • Nie ufaj osobom dzwoniącym z instrukcją jak szybko wycofać zaciągnięty kredyt. Bez wizyty w banku nigdy tego nie rób.

  • Nie instaluj niebezpiecznych aplikacji, które osoba podszywająca się pod pracownika banku proponuje ci przez telefon.

  • Sprawdzaj wiarygodność numeru, z którego dzwoni rozmówca. Rozłącz się i samodzielnie na klawiaturze wybierz numer banku, czy instytucji z której do Ciebie dzwonią.

podkom. Robert Borowski