Apelujemy o ostrożność podczas transakcji internetowych. Oszuści wykorzystują czas przedświąteczny i naszą chęć pomocy bliskim. Niestety bogacą się na naszej łatwowierności.
Sprawdzajmy wiarygodność osób, które podszywają się za znajomego i proszą o wsparcie finansowe zanim podamy BLIK lub zrobimy przelew. Bądźmy o krok przed oszustami – sprawdzajmy informacje, które wpływają do nas za pomocą komunikatorów, nie dajmy się również oszukać podczas sprzedaży i kupna w internecie.
Przypominamy jak zachować ostrożność w przypadku transakcji internetowych:
-
Nie podawaj danych do bankowości elektronicznej: haseł, loginów, numeru karty;
-
Czytaj każdą wiadomość z kodem autoryzacyjnym, którą dostajesz z banku;
-
W przypadku uzyskania telefonicznej informacji, z której wynika że twoje pieniądze w banku są zagrożone, jak najszybciej się rozłącz i udaj osobiście do banku by to sprawdzić lub sam wykonaj połączenie do banku;
-
Nie ufaj osobom dzwoniącym z instrukcją jak szybko wycofać zaciągnięty kredyt. Bez wizyty w banku nigdy tego nie rób.
-
Nie instaluj niebezpiecznych aplikacji, które osoba podszywająca się pod pracownika banku proponuje ci przez telefon.
-
Sprawdzaj wiarygodność numeru, z którego dzwoni rozmówca. Rozłącz się i samodzielnie na klawiaturze wybierz numer banku, czy instytucji z której do Ciebie dzwonią.
podkom. Robert Borowski