W związku z zaostrzającą się na terenie całego kraju sytuacją pandemiczną przypominamy, że na terenie Urzędu Miasta Zgierza obowiązują zasady prewencyjne dla zapobiegania szerzeniu się wirusa COVID-19.

Zgodnie z decyzją Prezydenta Miasta Zgierza (wydaną dnia 19 listopada 2021 roku) Urząd Miasta Zgierza (UMZ) funkcjonuje w ograniczonym zakresie:

  • Interesanci załatwiający sprawę osobiście zobowiązani są do używania maseczek ochronnych oraz środków do dezynfekcji rąk - lub rękawiczek.
  • W każdym wydziale UMZ zorganizowane są punkty przyjęć klientów, zapewniające bezpieczną obsługę - np. poprzez zastosowanie przezroczystych osłon.
  • Dopuszczalna liczba interesantów przebywających w tym samym czasie, w jednym pomieszczeniu nie może być większa niż 1 osoba na jedno stanowisko obsługi przy zachowaniu bezpiecznej odległości 1,5 m pomiędzy klientami.
  • Klienci w sytuacjach wymagających osobistego stawienia się w urzędzie przyjmowani są po wcześniejszym telefonicznym lub mailowym uzgodnieniu wizyty z pracownikiem danego wydziału.
  • Klient, który stawił się do urzędu bez wcześniejszego umówienia się, może być przyjęty, o ile dany wydział posiada taką możliwość techniczną i organizacyjną.
  • Jeżeli interesant był umówiony - Biuro Obsługi Klienta zawiadamia pracownika danego wydziału, który schodzi na hall główny i kieruje klienta do właściwego pokoju.
  • Jeżeli klient nie był umówiony - BOK ustala, czy istnieje możliwość techniczna i organizacyjna przyjęcia klienta. W przypadku braku takiej możliwości pracownik merytoryczny ustala termin wizyty i sposób załatwienia jego sprawy.
  • Pracownik UMZ przyjmujący klienta zakłada maseczkę i zachowuje wszelkie środki ostrożności.
  • Liczba klientów oczekujących w holu głównym urzędu powinna pozwalać na zachowanie bezpiecznych odległości między oczekującymi.
  • Klient nie porusza się sam po urzędzie.
  • Pracownik odprowadza klienta do wyjścia.
  • Przyjmowanie klientów w holu głównym urzędu jest dopuszczone jedynie w wydzielonym pomieszczeniu.

Kasy Urzędu Miasta Zgierza są czynne. Wydział Spraw Obywatelskich przyjmuje interesantów ws. wniosków o wydanie dowodu osobistego lub odbioru dokumentu.

Wszystkich interesantów Urzędu Miasta Zgierza przepraszamy za utrudnienia i bardzo prosimy - z uwagi na bezpieczeństwo i zdrowie nas wszystkich - o stosowanie się do obowiązujących zasad prewencyjnych.

Zachęcamy do korzystania z narzędzi on-line umożliwiających załatwianie urzędowych spraw (

eUsługi

). Szybko, 24 godziny na dobę i co najważniejsze - bezpiecznie!