Wiele firm uważa audyt SEO za jednorazowe działanie, które wykonuje się raz, a potem się o nim zapomina. Widzimy, że wiele firm przyjmuje takie podejście, ale nie jest to najlepsza metoda monitorowania optymalizacji pod kątem wyszukiwarek. Audyt SEO to coś, co należy robić regularnie, aby przeanalizować, jak dobrze Twoja witryna jest zoptymalizowana pod kątem wyszukiwarek, zidentyfikować słabe punkty i poprawić pozycjonowanie. Audyt SEO pomaga dowiedzieć się, na jakim etapie jest Twoja witryna w oczach wyszukiwarek takich jak Google, Bing czy Yahoo. W ten sposób można wprowadzić ulepszenia i uzyskać więcej odwiedzających z wyszukiwarek. Ten wpis na blogu pomoże Ci zrozumieć, jak ważny jest audyt SEO, na czym polega i jak go skutecznie przeprowadzić.
Dlaczego powinieneś przeprowadzić audyt SEO?
Audyt SEO to świetny sposób, aby uzyskać obraz tego, jak Twoja witryna prezentuje się w oczach wyszukiwarek i może pomóc Ci zidentyfikować obszary, które wymagają poprawy. SEO ma kluczowe znaczenie dla sukcesu Twojej firmy. Solidna strategia SEO może pomóc w pozyskaniu większej liczby klientów z kanałów, z których nie korzystasz, takich jak Google i Bing. Jeśli nie uzyskujesz wystarczającego ruchu z wyszukiwarek, możesz przeprowadzić audyt, aby dowiedzieć się, dlaczego tak się dzieje. Można sprawdzić, co obecnie dzieje się na stronie, a co uniemożliwia pozyskanie potrzebnego ruchu z wyszukiwarek. Może to pomóc we wprowadzeniu zmian, które przyniosą więcej odwiedzających.
Co składa się na audyt SEO?
Istnieje wiele czynników SEO, które mogą wpłynąć na ranking w wyszukiwarce, w tym treść na stronie, techniczne SEO (np. plik robots.txt), strategia treści oraz link building. Audyt SEO może pomóc ocenić te obszary i zidentyfikować te, które wymagają poprawy. Audyt SEO obejmuje przeszukiwanie witryny przez wyszukiwarkę w celu określenia, jak witryna jest postrzegana przez silniki takie jak Google. Obejmuje on również analizę aktualnej zawartości witryny oraz analizę zawartości witryny konkurencji, aby sprawdzić, w jakich obszarach może być ona niedociągnięta.
Audyt zazwyczaj obejmuje następujące elementy:
- Audyt treści - ocena treści witryny, w tym analiza ilości i jakości treści, tego, do kogo jest ona skierowana i gdzie znajduje się w witrynie.
- Przeczesywanie witryny - przeczesywanie witryny przez wyszukiwarkę w celu określenia, w jaki sposób witryna jest postrzegana przez wyszukiwarki takie jak Google. Obejmuje również analizę aktualnych treści oraz analizę treści konkurencji w celu sprawdzenia, w których obszarach może brakować miejsca.
- Analiza konkurencji - porównanie witryny z witrynami konkurencji w celu sprawdzenia, gdzie można wprowadzić ulepszenia. Powinno to obejmować przegląd backlinków konkurencji w celu sprawdzenia, czy zasługuje ona na te linki.
- Analiza linków - ocena backlinków użytkownika w celu sprawdzenia, czy są one prawdziwe, czy też zostały dodane w sposób sztuczny.
Jak przeprowadzić udany audyt SEO żeby poprawić pozycjonowanie
Planowanie - przed rozpoczęciem audytu należy zaplanować, co chcemy objąć audytem. Pomoże to w organizacji i zapewni dokładność. Planowanie obejmuje również ustalenie harmonogramu audytu. Należy przewidzieć wystarczająco dużo czasu na dokładne przeprowadzenie audytu, a jednocześnie mieć możliwość wprowadzenia zmian na stronie w razie potrzeby. Określenie celów - Przed rozpoczęciem audytu trzeba wiedzieć, co chce się osiągnąć. Możesz chcieć skupić się na bieżących problemach lub uzyskać obraz swojej witryny, aby mieć punkt odniesienia dla przyszłych audytów. Zalecam wykonanie obu tych czynności, zwłaszcza jeśli zarządzasz wieloma witrynami. Nie można naprawić tego, o czym nie wiemy, że jest zepsute. Warto też mieć punkt odniesienia, aby móc śledzić postępy w miarę upływu czasu.