Uczniowie Zespołu Szkół Nr 1 w Głownie mieli niezwykłą okazję zdobycia doświadczenia zawodowego w Grecji, uczestnicząc w praktykach w ramach programu Erasmus+. Te dwa tygodnie spędzone w słonecznej Grecji przyniosły im nie tylko nowe umiejętności, ale także niezapomniane wspomnienia związane z kulturą i przyrodą tego kraju.
- Intensywne praktyki zawodowe w międzynarodowym środowisku
- Grecka kultura i przyroda w zasięgu ręki
- Wartość edukacyjna i osobisty rozwój
Intensywne praktyki zawodowe w międzynarodowym środowisku
Uczniowie klas technikum mechanicznego i logistycznego z Głowna wzięli udział w dwutygodniowych praktykach, które zorganizowane zostały przez Olympus Education Services. Młodzi mechanicy zajmowali się serwisowaniem maszyn rolniczych, diagnozowali problemy techniczne oraz projektowali elementy przy użyciu nowoczesnego oprogramowania. Każdy dzień pracy był dla nich nie tylko wyzwaniem, ale także szansą na rozwój umiejętności technicznych, a także na doskonalenie języka angielskiego poprzez codzienny kontakt z greckimi specjalistami.
Logistycy z kolei koncentrowali się na organizacji pracy magazynowej oraz zarządzaniu zapasami. Ich zadania obejmowały tworzenie raportów i analizowanie danych, co pozwoliło im na praktyczne zastosowanie wiedzy zdobytej w trakcie nauki. „Każdego dnia stawialiśmy czoła nowym wyzwaniom, ale to właśnie one pozwalały nam na rozwój” – relacjonuje jeden z uczestników praktyk.
Grecka kultura i przyroda w zasięgu ręki
Praktyki zawodowe w Grecji to nie tylko intensywna praca, ale również możliwość zanurzenia się w bogactwo kulturowe tego kraju. Uczniowie mieli okazję odkryć piękno greckiej przyrody i architektury. W trakcie weekendu uczestnicy wyprawili się na malowniczą wyspę Skiathos, a następnie odwiedzili Meteory, znane z majestatycznych klasztorów usytuowanych na szczytach skalnych. Takie doświadczenia nie tylko wzbogaciły ich wiedzę o kulturze, ale także stworzyły niezapomniane wspomnienia, które na zawsze pozostaną w ich sercach.
Wartość edukacyjna i osobisty rozwój
Koordynatorka projektu, Elżbieta Kołodziej, podkreśla znaczenie tych praktyk: „Dzięki współpracy z doświadczonym partnerem, udało nam się osiągnąć wszystkie założone cele projektu. Uczniowie zdobyli cenne umiejętności zawodowe, a przy tej okazji rozwijali kompetencje językowe i społeczne”. Uczestnictwo w projekcie miało także na celu wsparcie uczniów z mniejszymi szansami edukacyjnymi, co stanowiło ogromną wartość dodaną dla całej społeczności szkolnej.
Powrót do kraju po tak intensywnym doświadczeniu z pewnością zaowocuje w przyszłości, a uczniowie wrócili bogatsi o nowe umiejętności i pewność siebie, gotowi na kolejne wyzwania zawodowe. Grecja nie tylko otworzyła przed nimi nowe horyzonty, ale także pomogła w nawiązaniu międzynarodowych kontaktów, które mogą być cenne w ich przyszłych karierach.
Starostwo Powiatowe Zgierz