Mając na uwadze troskę o mieszkańców województwa łódzkiego Urząd Komunikacji Elektronicznej zaprasza do wzięcia udziału w kampanii informacyjno-edukacyjnej.

  • Kampania dotycząca wzmacniaczy GSM jest skierowana do wszystkich abonentów telefonów komórkowych, którzy nie mogą skutecznie realizować połączeń głosowych, korzystać z transmisji danych w sieciach komórkowych operatorów, z którymi podpisali umowy o świadczenie usług telekomunikacyjnych, tj. skarżących się na słaby zasięg stacji bazowych GSM. Zdecydowana większość z nas używa telefonu komórkowego. Niestety nie zawsze udaje się zrealizować połączenie z innym użytkownikiem lub jakość połączenia jest niewystarczająca do przeprowadzenia rozmowy. Często zdarza się to jeśli jesteśmy w pomieszczeniu zamkniętym i aby zrealizować połączenie trzeba wyjść na zewnątrz budynku. Przy zawieraniu umowy z operatorem nie zawsze zostajemy wystarczająco poinformowani o rzeczywistym zasięgu sieci komórkowej w rejonie naszego miejsca zamieszkania lub prowadzenia działalności gospodarczej a przedstawiane przez operatora mapy zasięgu są jedynie teoretyczne i dotyczą zasięgu w przestrzeni otwartej. Co robić w takich sytuacjach? Niestety niektórzy z użytkowników decydują się na zainstalowanie wzmacniacza sygnału GSM. Nie jest to właściwe rozwiązanie.
  • Akcja „Wiem, co podpisuję” jest skierowana do osób zawierających umowy, szczególnie do seniorów. To oni są najczęściej ofiarami nieuczciwych przedstawicieli handlowych reprezentujących operatorów. Co zrobić, żeby nie zostać oszukanym? W ramach kampanii doradzamy, na co zwracać uwagę, gdy zawieramy umowę w domu, kiedy możemy od niej odstąpić, jak dochodzić roszczeń. Zajęcia mają formę wykładów, podczas których w przystępny sposób przedstawiamy słuchaczom typowe praktyki nieuczciwych sprzedawców. Pokazujemy jak się przed nimi bronić.
  • Kampania „Klikam z głową” to z kolei spotkania z uczniami szkół podstawowych, ich rodzicami i nauczycielami. Podczas luźnych lekcji przybliżamy dzieciom i ich opiekunom cyfrowy świat, wymieniamy się doświadczeniami w korzystaniu z urządzeń mobilnych i komputerów, czy też uczymy jak rozpoznać koszt SMS-a o podwyższonej opłacie. W 2019 roku w województwie łódzkim zamierzamy przeszkolić blisko 3000 uczniów. W kolejnych latach będą to kolejne tysiące młodych uczniów szkół podstawowych.

Powiat Zgierz: Kampania informacyjno-edukacyjna Urzędu Komunikacji Elektronicznej