Młodzi pasjonaci legend rywalizowali po angielsku w Głownie

2 min czytania
Młodzi pasjonaci legend rywalizowali po angielsku w Głownie

W salach I Liceum Ogólnokształcącego w Głownie panowała mieszanka skupienia i śmiechu — szósta edycja konkursu „Keep calm and… follow the legends” zgromadziła ósmoklasistów, którzy musieli zmierzyć się z brytyjskimi i amerykańskimi opowieściami ludowymi. Zespoły pracowały w czteroosobowych drużynach, a obok poprawnej angielszczyzny liczyły się pomysł na prezentację i umiejętności komunikacyjne. Na koniec jury podkreśliło wysoki poziom przygotowania uczestników i minimalne różnice punktowe między drużynami.

  • Scenki, legendy i język - tak wyglądała rywalizacja w I LO
  • Kto wygrał i kto wręczał nagrody

Scenki, legendy i język - tak wyglądała rywalizacja w I LO

Uczestnicy losowali legendy, które później nie tylko tłumaczyli, ale też odgrywali jako krótkie scenki — to właśnie te zadania budziły najwięcej emocji i śmiechu. Organizatorzy sprawdzali wiedzę o kulturze krajów anglojęzycznych, płynność wypowiedzi i zdolność pracy zespołowej. Przy ocenie liczyła się zarówno znajomość języka, jak i kreatywność w przedstawieniu opowieści o krukach z londyńskiej wieży czy skąpym Jacku.

Kto wygrał i kto wręczał nagrody

Miejsca I i II zajęły drużyny ze Szkoły Podstawowej nr 3 w Głownie, a miejsce III zdobyła reprezentacja Szkoły Podstawowej nr 1 w Głownie — druga drużyna z SP nr 1 otrzymała wyróżnienie. Patronat nad konkursem objęła Iwona Dąbek - Starosta Zgierski, a nagrody wręczyła Edyta Strumian z Zarządu Powiatu Zgierskiego. Inicjatywę wspiera także Wydział Studiów Międzynarodowych i Politologicznych Uniwersytetu Łódzkiego.

“W pierwszej części rozwiązywaliśmy z kolegą test pisemny, a koleżanki z naszej drużyny odpowiadały na pytania ustnie. Dla nas najtrudniejszy był test z obrazkami”
— laureaci miejsca I z drużyny mieszanej SP3

“Na pewno bardzo się stresowałyśmy i początkowo trochę w siebie nie wierzyłyśmy po zobaczeniu pytań, ale okazało się, że nauczyłyśmy się na tyle dobrze, by udzielić prawidłowych odpowiedzi”
— laureatki miejsca II z drużyny dziewczęcej SP3

Zawodnicy zgodnie przyznawali, że najbardziej wymagające były elementy pisemne i zadania związane z interpretacją obrazków, natomiast scenki pozwoliły wyróżnić zespoły o większej śmiałości i poczuciu humoru.

Dla mieszkańca Głowna i okolic to wydarzenie to nie tylko szkolna rywalizacja — to pokaz możliwości uczniów i materiał inspirujący dla nauczycieli szukających pomysłów na łączenie nauki języka z elementami kulturowymi. Dla rodziców i opiekunów to sygnał, że praktyczne ćwiczenia, praca zespołowa i występy sceniczne mocno wspierają pewność siebie i komunikację w języku obcym.

na podstawie: Powiat Zgierski.

Autor: krystian