grafika

1 lipca 2021 roku rozpocznie się proces składania deklaracji do Centralnej Ewidencji Emisyjności Budynków, który ma na celu zebranie wszystkich danych dotyczących źródeł ciepła i spalania paliw w budynkach mieszkalnych i niemieszkalnych.

Każdy budynek, który posiada źródło ciepła lub spalania paliw do 1 MW (np. piec, miejska sieć ciepłownicza, pompa ciepła etc) należy zgłosić wypełniając odpowiednią deklarację. Deklarację można złożyć samodzielnie, bez wychodzenia z domu, żeby to zrobić musisz posiadać profil zaufany albo podpis elektroniczny.

Deklarację składa właściciel/zarządca budynku - wystarczy:

Złożenie deklaracji jest obowiązkowe:

  • jeżeli dom posiada źródło ciepła i spalania paliw zainstalowane przed 1 lipca 2021 r. na złożenie deklaracji masz 12 miesięcy;
  • jeżeli źródło ciepła lub spalania paliw zostanie zainstalowane po 1 lipca 2021 r. deklarację musisz złożyć w terminie 14 dni.

Nie masz dostępu do internetu albo podpisu elektronicznego? Deklarację możesz złożyć we właściwym dla miejsca budynku Urzędzie gminy osobiście lub listownie.

Urząd Miasta Zgierza
Wydział Ochrony Środowiska i Rolnictwa
95-100 Zgierz
pl. Jana Pawła II nr 16 (pok. 222)
tel. 42 714 31 51

Do pobrania: 
Ulotka informacyjna "Centralna Ewidencja Emisyjności Budynków" (pdf) (427.11KB)
Ulotka informacyjna "1 lipca złóż deklarację" (pdf) (828.66KB)