1 lipca 2021 roku rozpocznie się proces składania deklaracji do Centralnej Ewidencji Emisyjności Budynków, który ma na celu zebranie wszystkich danych dotyczących źródeł ciepła i spalania paliw w budynkach mieszkalnych i niemieszkalnych.
Każdy budynek, który posiada źródło ciepła lub spalania paliw do 1 MW (np. piec, miejska sieć ciepłownicza, pompa ciepła etc) należy zgłosić wypełniając odpowiednią deklarację. Deklarację można złożyć samodzielnie, bez wychodzenia z domu, żeby to zrobić musisz posiadać profil zaufany albo podpis elektroniczny.
Deklarację składa właściciel/zarządca budynku - wystarczy:
- wejść na stronę
www.zone.gunb.gov.pl
, - naciśnąć "złóż deklarację"
- wypełnić ją i wyslać.
Złożenie deklaracji jest obowiązkowe:
- jeżeli dom posiada źródło ciepła i spalania paliw zainstalowane przed 1 lipca 2021 r. na złożenie deklaracji masz 12 miesięcy;
- jeżeli źródło ciepła lub spalania paliw zostanie zainstalowane po 1 lipca 2021 r. deklarację musisz złożyć w terminie 14 dni.
Nie masz dostępu do internetu albo podpisu elektronicznego? Deklarację możesz złożyć we właściwym dla miejsca budynku Urzędzie gminy osobiście lub listownie.
Urząd Miasta Zgierza
Wydział Ochrony Środowiska i Rolnictwa
95-100 Zgierz
pl. Jana Pawła II nr 16 (pok. 222)
tel. 42 714 31 51

Ulotka informacyjna "Centralna Ewidencja Emisyjności Budynków"
(pdf) (427.11KB)
Ulotka informacyjna "1 lipca złóż deklarację"
(pdf) (828.66KB)