Budynek PUP - fot. Starostwo Powiatowe w Zgierzu

Powiatowy Urząd Pracy w Zgierzu uprzejmie informuje, że aktualnie obowiązujące przepisy w zakresie pomocy realizowanej na podstawie ustawy z dnia 2 marca 2020 r. o szczegółowych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. 2020 poz. 374 z późn. zm.) tj:

  • art. 15 zzb (dofinansowanie części kosztów wynagrodzeń pracowników oraz składek na ubezpieczenia społeczne w przypadku spadku obrotów gospodarczych w następstwie wystąpienia COVID-19),
  • art. 15 zzc (dofinansowanie części kosztów prowadzenia działalności gospodarczej dla przedsiębiorcy niezatrudniającego pracowników),
  • art. 15 zzd (niskooprocentowana pożyczka na pokrycie bieżących kosztów prowadzenia działalności gospodarczej mikroprzedsiębiorcy),
  • art. 15 zzda (pożyczka dla organizacji pozarządowych),
  • art. 15 zze (dofinansowanie części kosztów wynagrodzeń pracowników dla organizacji pozarządowych),
  • art. 15 zze (dofinansowanie części kosztów wynagrodzeń pracowników dla kościelnej osoby prawnej),

umożliwiają przyznanie pomocy do 31 grudnia 2020 r.

Oznacza to, że wnioski złożone w listopadzie dają możliwość udzielenia wsparcia na okres 2 miesięcy, natomiast w grudniu na 1 miesiąc.

Jednocześnie informujemy, że wnioski, które zostały złożone na okres dłuższy niż wskazują ww. przepisy będą podlegały korekcie (dot. wniosków, które zostały złożone do Urzędu od 01.11.2020 r. na 3 miesiące).

Pracownicy będą kontaktować się z przedsiębiorcami w tym zakresie.

WAŻNE: Wnioski o ww. formy pomocy będą przyjmowane do dnia 23 grudnia 2020 roku.

Warunkiem wypłaty środków jest złożenie poprawnie wypełnionego i kompletnego wniosku. Ze względu na konieczność wypłaty środków w bieżącym roku wnioski niekompletne nie będą podlegały rozpatrzeniu.

Źródło: Powiatowy Urząd Pracy w Zgierzu