Niezależnie od tego, jak wysoka jest jakość produktów i usług, które sprzedajesz, sukces Twojej marki zależy przede wszystkim od skuteczności działań marketingowych. Stworzenie produktu promocyjnego, który przyciągnie uwagę klientów i zachęci ich do skorzystania z Twojej oferty, to nie lada sztuka. W zbudowaniu trwałej relacji z klientem pomogą Ci katalogi reklamowe. Sprawdź, co powinny zawierać.

Skuteczny marketing to nie tylko działania w świecie online czy wieszanie wielkoformatowych wydruków, ale także osobisty kontakt z odbiorcami. Musisz wyjść naprzeciw swoim klientom i pokazać im, czego potrzebują. Najlepiej zrobić to, wykorzystując sprawdzone narzędzia promocyjne, takie jak katalogi szyte.

Co powinien zawierać dobry folder reklamowy?

Gazetka reklamowa szyta

Jak wygląda folder reklamowy?

Ulotki, plakaty, banery to świetne narzędzia reklamowe, które pozwalają dotrzeć do szerokiego grona klientów, choć często poza docelową grupą odbiorców. Jeśli szukasz bardziej spersonalizowanego produktu, za pomocą którego wypromujesz np. całą nową kolekcję i pokażesz ją swoim obecnym oraz przyszłym klientom, to postaw na katalogi reklamowe.

Foldery są jedną z najbardziej popularnych form przekazu reklamy. Chętnie wykorzystywane w wielu branżach, doskonale sprawdzają się do prezentacji usług, wykonanych zleceń czy danych statystycznych. Mają postać kilku- czy kilkudziesięciostronicowego zeszytu lub książki. To prawdziwe kompendium wiedzy o marce, jej filozofii oraz ofercie.

To, czym wyróżniają się katalogi firmowe, to wysoka jakość wykonania. Nie można jej lekceważyć, w końcu foldery to prawdziwa wizytówka marki, choć w nieco rozbudowanym formacie. Aby mieć pewność, że wydruk katalogów zostanie przeprowadzony w profesjonalny sposób, skorzystaj z usług sprawdzonej drukarni internetowej, takiej jak np. OpenPrint.pl. Otrzymasz tam pomoc konsultanta, jak i ekspertów ze studia graficznego. Dzięki temu drukowanie katalogów przebiegnie szybko i bezproblemowo, a Ty będziesz mógł cieszyć się produktami wysokiej jakości.

Gazetka reklamowa klejona

Gazetka reklamowa klejona

Co umieścić w katalogu reklamowym?

Jeśli chcesz stworzyć ciekawy folder, zastanów się, co przyciągnęło Cię w katalogach konkurencji. Spójna identyfikacja wizualna? Interesujące zdjęcia wykonane przez profesjonalnego fotografa? A może zrównoważona ilość obrazów i tekstu? Każdy szczegół ma znaczenie!

Na okładce powinny znaleźć się kluczowe informacje o zawartości katalogu, czyli chwytliwy tytuł wraz ze szczegółowym podtytułem oraz zdjęcie, które przyciągnie uwagę. Nie zapomnij dodać logo i nazwy firmy.

To, co umieścisz w środku folderu, zależy od celu, w jakim go tworzysz. Możesz zaprezentować dostępne usługi, jak i poinformować klientów o nowych lub przyszłych ofertach. Dla potencjalnych kontrahentów interesujące mogą być treści o filozofii marki lub danych statystycznych dotyczących zysków. Natomiast uwagę odbiorców najbardziej przyciągają:

  • logiczny układ zarówno zdjęć, jak i treści. Zalety oferty powinny być podkreślone np. innym fontem, natomiast szczegółowe informacje i cena – zapisane drobniejszym drukiem,
  • krótkie i zwięzłe komunikaty, które bazują na emocjach, przeżyciach i wspólnych doświadczeniach. Dzięki temu klient poczuje, że rozumiesz go doskonale, a produkty, które oferujesz, są mu niezwykle potrzebuje,
  • wiarygodne deklaracje. Obiecuj tylko te rzeczy, które możesz zrealizować. W ten prosty sposób zbudujesz wizerunek rzetelnej marki, z którą warto współpracować, bo niczego nie ukrywa i nie udaje,
  • estetyczne wykończenie. Klienci chętniej sięgają po ładne i eleganckie produkty, które miło się przegląda. Pamiętaj, że foldery prezentują Twoją markę!

Na końcu warto dodać hasło zachęcające do skorzystania z oferty w stylu "call to action". Możesz także dodać np. mapę wskazującą, jak dotrzeć do Twojej siedziby.

Folder to jeden z trwalszych środków reklamy marki. Przyda się z pewnością podczas targów oraz szkoleń branżowych, jak i w siedzibie firmy. Nie rezygnuj z druku katalogów, jeśli chcesz, żeby Twoje działania marketingowe przyniosły oczekiwany sukces.